Sunday, March 2, 2014

info-penapisan (sgkwaterfillter)

Apakah Media- Penapisan ?

Semasa proses penapisan , pepejal terampai terperangkap di dalam media penapis. Dari semasa ke semasa pencemar ini mesti dikeluarkan. Prosedur ini dipanggil backwashing .

Penapisan Media adalah kaedah yang paling berkesan untuk penyingkiran pepejal terampai organik dan bukan organik dari air. Penapis media beroperasi pada prinsip asas yang sama seperti sifat sendiri proses penapisan air bawah tanah. Tercemar , air tanpa filter memasuki sistem melalui pengawal arah aliran di atas penapis dan mengalir , di bawah tekanan , melalui media di mana zarah pepejal terperangkap.

Penapis media terkenal dengan keupayaan mereka untuk mengeluarkan dan memegang sejumlah besar zarah bawaan air manakala berterusan untuk menyampaikan aliran undian air bersih.

Selain keupayaan penapis untuk menapis jumlah yang besar air dengan penurunan tekanan yang amat sedikit , salah satu ciri-ciri cemerlang adalah operasi akibat buruk yang mudah. Proses pembersihan yang sangat baik mungkin kerana sistem underdrain yang sangat berkesan digunakan dalam penapis media. info menarik boleh kunjungi pages fb ini https://www.facebook.com/pages/Kedai-fb/386211261399394

No comments:

Post a Comment